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CARMEN COLIBAZZI

CARMEN COLIBAZZI
CURRICULUM VITAE 

Carmen Colibazzi, diplomata all’Accademia di Belle Arti di Roma,si specializza in Performance e Arte Tessile come borsista presso la Kunstschule di Basilea ,dove consolida un proprio linguaggio estetico autonomo che predilige l’uso del filo ,applicato anche alle azioni performative ,alle installazioni e all’arte visiva,come suo medium espressivo più congeniale.Ha partecipato a numerose mostre nazionali e internazionali e ha vinto premi e borse di studio , esponendo in particolare a Belgrado,Istanbul e al Castello di Rivoli a Torino.

Carmen Colibazzi obtained her fine arts diploma from the Accademia di Belle Arti in Rome, specialising in Performance and Textile Art, winning also a scholarship to study at the Kunstschule in Basel, where she consolidated her signature aesthetic language that makes special use of thread. She has also employed it in her performances, installations and her visual arts as the medium most particularly congenial to her. She has figured in numerous national and international exhibitions and has won both prizes and scholarships, showing her works in such places as Belgrade, Istanbul and the Castle of Rivoli in Turin.

STATEMENT 

La preghiera è uno dei simboli più arcaici del desiderio e della sua più alta manifestazione poiché allude ad un momento intimo e silenzioso, quando si è in contatto profondo con se stessi.
Allo stesso tempo l’atto del pregare è parte integrante dell’immaginario collettivo quotidiano e di una gestualità universale, dall’eco antico e sacrale. L’installazione si presenta come una scenografia composta da tre diversi vestiti che ripercorrono le principali età della donna. Gli indumenti sono indissolubilmente e simbioticamente uniti dal concetto che si traduce in una preghiera ricamata, in cui il filo rosso traccia una continuità temporale come una mappatura interna del desiderio ripercorso in diversi momenti della vita e in diverse stagioni dell’anima.

Prayer is one of the most archaic symbols of human desire and its highest manifestation, alluding as it does to a silent and intimate moment when the individual is profoundly in contact with his or her own self.
The act of prayer is at the same time an integral part of the collective imagination and a universal gesture with echoes that reach back to that which is most ancient and holy. The installation appears as a stage set of three different garments that reflect the ages in the life of a woman. The clothes are inextricably and symbiotically united by an idea that is an embroidered prayer, where the red thread represents continuity over time, internally mapping desire felt in different moments in the person’s life, and according to different seasons of the soul.


IMMAGINI

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